
i pěvecky najde ve swingu.
Upřímně jsem si v roce 2001 myslel, že Swing When
You’re Winning byl jen velmi šikovně udělaný a po hudební i komerční stránce
vydařený experiment.
Vždyť Robbieho následující alba od Escapology až po loňské
Take The Crown vykazovala všechny známky zpěvákova popového talentu a potenciálu.
Pravdou ale je, že minimálně dvě poslední, tedy Reality Killed The Video Star a
Take The Crown byla přijata poněkud vlažně. Možná i proto se Robbie rozhodl
navázat na 12 let starý úspěch a evidentně udělal to nejlepší, co mohl.
Swing Robbiemu sedí a co je snad důležitější, Robbie sedí
swingu. Na albu Swing It Both Ways
se podařilo obnovit unikátní skvěle fungující vztah dvou zdánlivě zcela rozdílných subjektů.
se podařilo obnovit unikátní skvěle fungující vztah dvou zdánlivě zcela rozdílných subjektů.
Stačí se zaposlouchat a není-li člověk hudební analfabet a není-li vůči Robbiemu zaujatý, neubrání se pohlcení tou typickou elegantně ležérní atmosférou. Rozdíl je v tom, že zatímco na Swing When You’re Winning byly převážně covery, na Swing It Both Ways jsou převážně autorské skladby.
Na Williamsovi je znát, že si každou písničku užívá na
maximum. I proto je pro něj swing ideální žánr. Může si v něm dovolit
projevové prvky, které by v popu spíše nefungovaly. A to je to, co tomuto
zpěvákovi v jeho předchozí tvorbě podle všeho chybělo – pořádně se
v každém songu vyřádit. V každém samozřejmě úplně jiným způsobem.
A tak se na jednom albu sešly různorodé písně, jako
pokojnější, ale rytmicky chytlavá Go Gentle, která se stala
i oficiálním prvním singlem alba a naopak svižně veselá
I Wanna Be Like You, což je mimochodem duet
s Olly Mursem. Překvapivá je swingová verze staršího hitu Supreme. Říká se, že dobrá popová píseň se pozná podle toho, jak dobře zní v orchestrálním provedení. Supreme si až nečekaně krásně sedla i do swingových aranží.
i oficiálním prvním singlem alba a naopak svižně veselá
I Wanna Be Like You, což je mimochodem duet
s Olly Mursem. Překvapivá je swingová verze staršího hitu Supreme. Říká se, že dobrá popová píseň se pozná podle toho, jak dobře zní v orchestrálním provedení. Supreme si až nečekaně krásně sedla i do swingových aranží.
Za pozornost stojí taky houpavá balada s Lily Allen,
Dream a Little Dream, z níž retro nálada přímo čiší.
Další rychlá skladba je duet s Michaelem Bublé. Jestli se Robbie pro spolupráci s nějakým zpěvákem hledal, až se konečně našel, tak je to rozhodně Michael Bublé. Jejich Soda Pop patří k nejlepším, které se na album vešly, a přál bych si, aby z ní byl singl. Ale když místo toho bude singlem Puttin‘ On The Ritz, tak se nijak zlobit nebudu, protože Robbie si jí užívá svým typickým roztomilým hravým způsobem.
Dream a Little Dream, z níž retro nálada přímo čiší.
Další rychlá skladba je duet s Michaelem Bublé. Jestli se Robbie pro spolupráci s nějakým zpěvákem hledal, až se konečně našel, tak je to rozhodně Michael Bublé. Jejich Soda Pop patří k nejlepším, které se na album vešly, a přál bych si, aby z ní byl singl. Ale když místo toho bude singlem Puttin‘ On The Ritz, tak se nijak zlobit nebudu, protože Robbie si jí užívá svým typickým roztomilým hravým způsobem.
Povedený je i melodický duet s Kelly Clarkson, Little
Green Apples. Trochu mi připomíná duet s Nicol Kidman Something Stupid
z té první swingové desky. I ostatní skladby na Swing It Both Ways si
Robert Peter Williams užívá. Například v Minnie The Moocher nebo Where There’s
Muck vyzařuje z jeho zpěvu intenzivní radost srovnatelná třeba s radostí
malého kluka, který k Vánocům dostal svou vysněnou hračku. Robbie si při
práci na novém albu jednotlivé skladby taky užil, jakoby to byly jedinečné
hračky.
Ve vzduchu samozřejmě visí otázka, zda se s další
deskou vrátí zase k popu nebo si jej kouzelný swing získal už nadobro. Uvítal bych obojí. Ale pouze, zůstane-li jeho dvorním
skladatelem hitmaker Guy Chambers.
Robbie Williams – Swing It Both Ways
Vydáno: 15. 11. 2013
Hodnocení: 8 z 10
Žádné komentáře:
Okomentovat